viernes, 14 de julio de 2017

CRÒNICA D’UN VIATGE LLAMPEC PER LES TERRES DE LA SEGARRA.

El dijous 13 de juliol de 2017 em recollia a la porta de casa a les 7,30 el Ramon Faja Rovira , m’havia demanat que li fes de sherpa per les terres del ‘forat negre’, tenia un especial interès en visitar Montfalcó Murallat, al terme de les Oluges, topònim que hom vincula a la producció de cereals.


Esmorzàvem de forquilla i ganivet al Restaurant Hostal Parada, a la Panadella, al terme de Montmaneu, avui comarca de l’Anoia sobirana, que havia formar part però, de la Segarra històrica.

Observava des del turó un mas amb capella situat al marge dret de la carretera que mena fins a Sant Guim, penso que es tracta del mas Ribera, o és cal Jaume?. No trobava cap dada de l’advocació de la capella de la que ens agradarà rebre’n també imatges a l’email coneixercatalunya@gmail.com

El Restaurant de Montfalcó Muralllat estava tancat, sembla que per problemes ‘elèctrics’.

Feta la feina, ens arribàvem fins a Sant Ramón, on faríem – com es preceptiu – els Tres Tombs davant la tomba del Sant.


Marxàvem ràpidament fins a Santa Coloma de Quetsalt, on dinaríem a l’Hostal Colomí de les Germanes Camps, el Ramon entrava a formar part del col•lectiu que considera aquesta casa com un dels ‘temples’ de la restauració a Catalunya.

Fèiem un tomb- petit – per Santa Coloma, Plaça Major, Plaça de l’església, call jueu,façana de Santa Magdalena, castell, fonts dels Comtes, abans de tornar a Castellar del Vallès on arribàvem amb catalana puntualitat a les 16,00.


El Ramón té obligacions per atendre, i en el meu cas, m’esperava una segona part que em portaria fins a Cambrils, banys de mar, sopar al Pósito, i ballada country fins a les 23,00 hores. Quan m’estirava al llit ja érem divendres 14 de juliol.

No hay comentarios:

Publicar un comentario