jueves, 12 de mayo de 2016

IN MEMORIAM. ESCOLA PÚBLICA DE LA CANONJA. TARRAGONA

Dèiem en començar Edificis Escolars De Catalunya Anteriors a La Dictadura Franquista :
Volem recuperar la memòria dels edificis escolars de Catalunya anteriors a la Dictadura franquista; n’hi havia de públics – pocs – de religiosos i de ‘particulars’ , uns i altres han patit els efectes de la transformació econòmica i social de la societat; molts dissortadament han desaparegut, en l’àmbit rural per la marxa massiva de la població, i en les àrees urbanes per la intensa construcció que generava la pressió demogràfica dels nouvinguts.

Anava a l’Arxiu General de la Diputació de Tarragona per a consultar els projectes d’edificis escolars anteriors a la dictadura franquista que es conserven, i en el meu camí trobava el que identifico com Centre Cívic Escoles Velles o Casal de Joves.



No trobava cap dada de quan es van fer i de qui en va ser l’autor, i en demanava informació entre d’altres a la pàgina del facebook de l’ajuntament, a la de CdC, ....

Tinc l’esperança de trobar algun canongi/canongina que em sàpiga donar resposta a l’emaiul coneixercatalunya@gmail.com

El Valentí Pons Toujouse, autor del bloc MODERNISME http://vptmod.blogspot.com.es/ i autor d’un nombre de posts sobre edificis escolars anteriors a la dictadura franquista, em deica un missatge en el que em diu ; la canonja: autor , Ramon Salas Ricomà (Tarragona, 1848-1926), vers 1920.

També va fer un projecte l’any 1909 que no es va dur a terme.

No hay comentarios:

Publicar un comentario