domingo, 22 de noviembre de 2015

CAPELLA DE SANT JOSEP DE CAMPDEPARETS. LA QUAR. EL BERGUEDÀ

LLegia a : http://www.territorimaquis.cat/nivells/contingut/titular/bergueda

Campdeparets: Arran de l’afer dels assassinats d’Alpens (el 15 d’octubre de 1949 algú -el Massana, sovint s’ha dit- hi matà a un matrimoni i a un capellà), la Guàrdia Civil va detenir a diverses persones. Les autoritats aprofitaren el moment per empresonar a un seguit de sospitosos de ser “desafectos” al règim. Un dels detinguts fou el masover de Campdeparets. No en trobava cap dada a l’hemeroteca de la Vanguardia, en aquells dies, els diaris escrivien NOMÉS el que convenia al Regim.

L’enciclopèdia catalana a l’entrada la Quar fa esment de la gran masia de Campdeparets, encarada a migjorn, amb àmplies galeries volades i una capella moderna de planta rectangular i amb porxada dedicada a sant Josep, actualment sense culte, de la que l’Avet Blau - Xavier Burcet Darde - , escriu ;

a Campdeparets, La Quar. ermita de sant Josep :

Prego
en la meva capella personal;
no te cap sant
i cadascú s’ encomana als seus somnis .

La meva fe,
em convida a pregar,
allà a Sant Cel;
per que rebrotin els arbres,
la gespa creixi ufanosa,
i els núvols no deixin de jugar.

I miro amb fervor el cubícul del Sant
que esta sol en el seu cel...buit
Ii demano pluges,
li encomano boires i rosades,
imploro neus flonges,
i albades cremades.

i em diu, a cau d'orella, que si camino molt i molt,
tot serà meu.



Ens agradarà tenir més noticies d’aquesta capella a l’email coneixercatalunya@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario