viernes, 21 de marzo de 2014

LA CASA BRAGULAT D’ALELLA. EL MARESME

El Lluis Perucho Andiñach,  m’enviava un email en el que em deia; el meu nom és Lluís Perucho i sóc propietari de Can Bragulat desde 2004,  jo vaig néixer aquí a can Bragulat però,  l'any 1962.


La meva tía-àvia va ser la segona esposa d'En Francisco Bragulat i hereva de la finca.


Quan va morir va passar al meu pare i després a mi. Jo espero i desitjo que passi als meus fills, al menys aquesta és la meva intenció.


En aquests moments estic enllestint l'arbre genealògic familiar i disposo de dades ben documentades.

 

L'any 1393 a can Bragulat ja hi estaven instal·lats els Pujades de Vall (les cases d'alella)  




  http://lescasesdalella.cat/cases/categoria/centre-urba


Aquesta és la data més antiga que he trobat documentada.


Per la seva informació i que puguin completar el llistat de propietaris faig un copiar i enganxar del text que els aclarirà la història.


Joan Pujadas Borrell, pare d'en Josep Pujadas Bruguera  es va casar amb Rosa de Calderó i Casals (parenta nostra pel cantó Casals).


En Josep Pujadas i Calderó va ser el fill gran d'aquesta parella (van tenir 8 fills), i per tant, l'hereu, però es va vendre la casa tot just heretar-la, perquè es veu que era una època difícil per la ruina de la fil·loxera.


La compradora va ser na Francisca Giralt el 1901. El seu fill, en Marianet Giralt i Giralt (aquest home surt molt al llibre Alella recull d'imatges) la va heretar el 1933, però també carregat de deutes, la va vendre a en Bragulat el 1935, que la va sanejar. A la mort d'en Bragulat l'any 1945 va passar a Na Joaquima Soler Homs que va morir el 1978 passant al meu pare Luis Perucho Batalla fins 2004. Actualment pertany a la família Perucho.


Patrimoni Gencat en fa una descripció breu;  masia coberta amb una teulada de dues vessants i amb el carener perpendicular a la façana. Presenta planta baixa i pis, una gran porta central dovellada i tres finestres gòtiques amb les llindes de pedra treballades en forma d'arc conopial, les impostes esculpides. La finestra de la dreta està formada per un petit arc lobulat.

 

A la banda dreta de l'edifici, formant angle recte, hi ha una construcció annexa d'estil gòtic.


Agraïm la gentilesa del  Lluis Perucho Andiñach

4 comentarios:

  1. http://lescasesdalella.cat/casa/4189/can-bragulat

    http://lescasesdalella.cat/casa/4189/can-bragulat/historia

    http://lescasesdalella.cat/casa/4189/can-bragulat/arquitectura

    ResponderEliminar
  2. Perdoneu, aquesta casa no és can Bragulat (que és veïna, a l'altra banda del carrer Dom Bosco i uns metres més amunt de la riera Coma Fosca), sinó Can Viló:

    http://lescasesdalella.cat/casa/4193/can-vilo

    ResponderEliminar
  3. El comentari de Eulàlia Bobes és correcte. Aquesta imatge no és de Can Bragulat. Aquesta casa és Can Viló. Rectifiqueu si us plau.

    ResponderEliminar
  4. Moltes Gràcies per la publicació, aquesta imatge sí és correcte.
    Salut!

    ResponderEliminar