sábado, 23 de febrero de 2013

EL CARRILET DE CALDES DE MONTBUI

Els ’calderins’ de tota la vida es refereixen avui encara al recorregut de la carretera C-59 com ‘el carrilet’, certament per aquí va discórrer entre l’any 1880, i l’any 1939 un ferrocarril que amb un recorregut de 16 quilometres comunicava Mollet amb Caldes de Montbui, i tenia les següents estacions :

Mollet. Estació de Baix.
Mollet. Estació de Dalt.
Santa Perpetua de Mogoda.
Gallecs-Polinyà ( diria que encara existeix l’edifici que feia d’estació )
Palau Solità i Plegamans .
Caldes de Montbui



El tren era un símbol de progrés, i això es va traduir en un creixement ‘qualitatiu’ , sobretot a Palau Solità i Plegamans, i Caldes de Montbui d’estiuejants.



La situació econòmica del REINO DE ESPAÑA, ha estat catastròfica des del mateix moment en que es constitueix aquesta ‘ demarcació territorial ‘, en la que per un o altre sistema, sempre, sempre, s’escullen les persones més ineptes, i/o mancades d’escrúpols per gestionar els afers públics.



El tren, dedicat ara bàsicament al transport d’àrids, ajudarà al sosteniment econòmic en els períodes d’estretors i misèria.

Desprès del genocidi, el franquisme – gens procliu a facilitar eines de progrés – fa tancar la línia en benefici del transport per carretera.

Durant 59 anys el ferrocarril va mantenir – per contracte – la carretera; ignoro si fora possible trobar avui un tros – per petit que sigui – de la via fèrria, ho dubto coneixent el ‘bestiar que patim’.

Trobava únicament tres imatges per internet relatives al Carrilet, sou pregats de fer-nos-en arribar més si en teniu ocasió a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Font : MOLLET DEL VALLES I “EL CALDERÍ” - Raco
www.raco.cat/index.php/Notes/article/.../24006/23840
per J Corbalán Gil - 1995 –

Ah!, a l’Enciclopèdia de ‘Barcelona’, LA GRAN, ni una línia

No hay comentarios:

Publicar un comentario