martes, 20 de marzo de 2012

MALSON. El radar ‘volador’


El  significat que vull donar al mot que encapçala el text és el que trobareu a l’entrada número 1 del diccionari català - valencià -balear :  Son intranquil, amb sensació d'opressió al cor i amb somnis angoixosos.

L’adjectiu segons l’entrada de diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans ; VOLADOR || 1. adj. (f. VOLADORA) Que vola; capaç de volar, d'anar ràpidament a través de l'aire; cast. volador.

El lloc en un punt indeterminat de la C-55 un cop superada la ciutat de Manresa.

Al voral dret en direcció a Súria, Cardona, Solsona, hi ha un vehicle aparcat – sembla que de forma maldestra i potser irregular – que és en realitat un parany per amagar un radar del Servei Català de Tràfic.

El vehicle que em precedeix disminueix la velocitat – intueixo que sap que és un parany - ,i observo que llença sota el vehicle  el que em sembla una llauna de refresc; m’indigno en pensar en la raó que tenia l’Espriu en qualificar-nos de  ‘pobra, trista, bruta i dissortada Pàtria’; el vehicle fa un trencall a l’esquerra i desapareix de la meva vista abans que pugui memoritzar el model concret, de la matricular ni pensar-hi.

Quan encara no he arribat a la fi de la recta, una tremenda explosió em fa aturar, i observo el vehicle que estava aparcat, i que ara fa una el·lipse pel cel per caure relativament prop d’una benzinera, estic astorat, crec recordar que no hi ha cap persona dins del vehicle, i sortosament a l’estació de servei més enllà de l’ensurt no ha succeït res.


Em desperto suant.   

No hay comentarios:

Publicar un comentario